Podstawowe informacje o SEO

By | Sierpień 10, 2015

W SEO, jak w wielu innych dziedzinach życia, nie ma nigdy gwarancji. Bez względu na to, jakie cuda możesz zrobić, nie możesz najwyższej pozycji w rankingu wyszukiwarki, a zwłaszcza nie możesz gwarantować, że zrobisz to w określonym czasie. Przyczyny są złożone – takie jak zmiany algorytmów, atak konkurentów lub po prostu zestarzenie się treści. Ale konsekwencje są zawsze takie same – nigdy nie możesz zagwarantować określonej pozycji w rankingu. Po drugie trzeba dużo cierpliwości, aby osiągnąć wyniki.

Podstawy SEO

Drugą najważniejszą lekcją jest to, że SEO nie jest sposobem na szybkie wzbogacenie. Aby zobaczyć wyniki, oprócz umiejętności trzeba dużo pracy i cierpliwości (i dużo czasu). Musimy jednak liczyć się z tym, że nawet odpowiednie pozycjonowanie stron internetowych może nigdy nie przynieść spodziewanych wyników, jeśli będziemy robili bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenie. Dlatego pozycjonowanie stron najlepiej zostawmy specjalistom. Problemem agencji SEO mogą być toksyczni klienci. Tacy klienci nie są zaznajomieni ze specyfiką SEO, ale chcą rzeczy niemożliwych. Na przykład chcą mieć zagwarantowaną pozycję w rankingach. Z takimi klientami najlepiej zakończyć jak najszybciej współpracę. Dobra optymalizacja stron zawsze bierze pod uwagę linki zwrotne. Takie linki mogą być bowiem podstawą sukcesu SEO.

Budowanie linków

pozycjonowanieNie warto się jednak przesadnie spieszyć z budowaniem linków wstecznych. Jak już wcześniej wspomniałam, trzeba dużo cierpliwości i czasu. Dotyczy to również budowania linków. Buduj je powoli, jeszcze lepiej w stałym tempie, a nie w pośpiechu, w trakcie jednego weekendu. Pamiętaj też, że jeden jakościowo dobry link wsteczny jest lepszy niż 100 byle jakich linków. Renomowany i odpowiedni link wsteczny sprawi, że pozycja Twojej strony internetowej w rankingu wyszukiwarki znacznie się podniesie. Natomiast linki marnej jakości nie są przyniosą Ci żadnej korzyści. Pamiętaj, by unikać czarnego SEO, które jest po prostu nieetyczne. Można też za niego wylecieć z wyszukiwarek internetowych. Zawsze stosuj tylko białe SEO, które jest nie tylko etyczne, ale i bardzo skuteczne. Pamiętaj, że nie można wciskać produktu/usługi, które nie są dobre lub takich, które w ostatnim rankingu nie były ocenione wysoko. Nawet jeśli uda Ci się skierować bowiem trochę więcej ruchu na Twoją stronę www, zbudujesz sobie negatywną opinię w Internecie. Tak więc unikaj czarnego SEO. Pamiętaj też, że zawartość strony jest najważniejsza. To zdanie jest powtarzane cały czas, ponieważ jest prawdziwe. Jeśli nie masz dobrej treści, po prostu tracisz czas i pieniądze.